دوشنبه 23 آبان 1401
ن : مهدیه

آشنایی با مرکز خرید پروما و امکانات آن

ایران یکی از کشورهایی است که دارای مناطق دیدنی زیادی می‌باشد که توانسته گردشگران و مسافرین زیادی را به خود جذب نماید. علاوه بر گردشگران خارجی، ایرانیان نیز با مسافرت به شهرهای مختلف می‌توانند بهترین خاطرات را بسازند.

یکی از شهرهای ایران که سالانه تعداد زیادی مسافر دارد، شهر مشهد است. این شهر پایتخت مذهبی ایران محسوب می‌شود و به دلیل وجود بارگاه مطهر امام رضا (ع) سالانه زائرین زیادی به آن‌جا سفر می‌کنند ولی اگر فکر می‌کنید مسافرین با رفتن به مشهد فقط به زیارت مشغول می‌شوند، سخت در اشتباهید.

مشهد مناطق دیدنی زیادی دارد که تعداد مسافرین تور مشهد از تبریز را افزایش می‌دهند. علاوه بر آن از گذشته رسم بوده است که مسافرین برای اقوام و دوستان نزدیک خود هدایایی را با عنوان سوغاتی از شهر مقصد می‌خریدند تا آن‌ها را خوشحال کنند. در شهر مشهد مراکز خرید زیادی وجود دارند که با امکانات مختلفی که ارائه می‌نمایند، باعث راحتی حال مسافرین می‌شوند.

مرکز خرید پروما مشهد

اگر بخواهیم به صورت خلاصه در رابطه با مرکز خرید پروما توضیح دهیم باید گفت که ساخت این پاساژ از سال 1379 آغاز شد و دوران ساخت آن چند سال طول کشید تا نهایتا در سال 1383 افتتاح شد و مشتریان توانستند برای خرید وارد آن شوند.

بنای مرکز خرید پروما به شکل مکعبی با حاشیه‌های نرم ساخته شده و تماما شیشه‌ای می‌باشد. ظاهر این مرکز خرید به قدری جذاب و زیبا است که در حال حاضر که سالیان زیادی از ساخت و افتتاح آن می‌گذرد، همچنان شکوه خود را داشته و برای مسافرین تور مشهد از تهران جذاب می‌باشد.

مساحت مرکز خرید پروما 25 هزار متر مربع بوده و این مساحت این امکان را به وجود آورده تا تعداد زیادی فروشگاه در آن ساخته شده و محصولات متنوعی را به فروش برسانند. در کنار این فروشگاه‌ها می‌توانید سایر امکانات پروما را نیز مشاهده کرده و از آن‌ها استفاده نمایید.

تمامی برندها مطرح و معروف در پاساژ پروما پیدا می‌شوند و شما می‌توانید محصولات مختلفی را از این مرکز خرید تهیه نمایید.

امکانات مرکز خرید پروما مشهد

همانطور که گفته شد، پروما مرکز خرید ساده‌ای نیست و شما می‌توانید از امکانات متنوع آن استفاده نمایید. در ادامه این بخش تصمیم داریم تا شما را با این امکانات آشنا نماییم.

تنوع فروشگاه‌ها

قبلا هم به این موضوع اشاره کردیم که تنوع فروشگاه‌ها در پروما بسیار زیاد است و شما می‌توانید تمامی خریدهای خود را از این مرکز خرید انجام دهید. اگر بخواهیم از ابتدا به معرفی تمامی فروشگاه‌ها بپردازیم باید بگوییم که در طبقه همکف پروما می‌توانید یک سوپر مارکت بسیار بزرگ را ببینید که می‌توانید انواع خوراکی‌ها را از آن‌جا تهیه نمایید و مطمئن باشید تمامی خوراکی‌ها تازه بوده و هیچ مشکلی ندارند.

در ادامه و در طبقات بالاتر می‌توانید انواع کیف، کفش، لباس، عطر، لوازم خانگی و … را خریداری نمایید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که با توجه به اینکه تمامی این محصولات برند و اصل هستند، قیمت نسبتا بالایی نیز دارند و شما کمتر مغازه‌ای را در این مرکز خرید پیدا خواهید کرد که محصولات برند نفروشند.

در ادامه نیز شما می‌توانید سوغاتی‌های معروف شهر مشهد مانند ادویه، زعفران، نبات و … را نیز با خیال راحت از این مرکز خرید تهیه نمایید. خرید خشکبار مختلف مانند آجیل نیز در پروما ممکن است و تعدادی مغازه برای فروش این اجناس وجود دارند.

مطمئن باشید تمامی محصولاتی که از پروما خریداری می‌کنید کیفیت بسیار بالایی دارند و این یکی از مزیت‌های خرید از این مرکز خرید حساب می‌شود.

سالن بولینگ و بیلیارد

با مراجعه به آخرین طبقه مرکز خرید پروما می‌توانید بخشی را ببینید که انواع بخش‌های تفریحی را شامل می‌شود. یکی از این قسمت‌ها سالن بولینگ و بیلیارد مرکز خرید پروما می‌باشد. در این قسمت می‌توانید بعد از یک خرید طولانی به بازی بپردازید و خستگی خود را برطرف کنید.

باید این نکته را بیان کنیم با توجه به اینکه پروما یکی از معدود مراکز خرید در مشهد است که دارای سالن بولینگ و بیلیارد است، مورد توجه افراد زیادی قرار می‌گیرد. این امکان وجود دارد که خانم‌ها و آقایون به صورت همزمان در این بخش به بازی بپردازند و با توجه به فضای خانوادگی مناسبی که دارد بسیاری از افرادی که ساکن شهر مشهد هستند نیز برای تفریح به این مکان مراجعه می‌نمایند.

لیزرتگ

یکی از بازی‌های پرتحرک که طرفداران زیادی نیز دارد، بازی لیزرتگ است. این روزها بیشتر افراد تحرک خیلی کمی دارند و به اقتضای شغل خود مجبورند در یک مکان ثابت بنشینند. به همین دلیل علاقه دارند حداقل در طول سفر از تفریحاتی لذت ببرند که دارای تحرک است و به همین دلیل لیزرتگ می‌تواند انتخاب تعداد زیادی از افراد باشد.

در این بازی لباس‌های مخصوصی به بازیکنان داده شده و در کنار آن‌ها تفنگ‌های لیزری نیز تحویلشان می‌شود. زمانی که وارد سالن بازی می‌شوید، فضا تاریک است و تعدادی سنگر در آن وجود دارد. حالا بازی شروع شده و با تفنگ‌های لیزری می‌توانید افراد گروه مقابل را هدف قرار دهید و امتیاز به دست آورید. البته باید نور لیزر شما به لباس مخصوص فرد برخورد کند. لیزرتگ تقریبا مانند پینت بال می‌باشد با این تفاوت که خبری از گلوله‌های رنگی نمی‌باشد.

شما می‌توانید با مراجعه به طبقه آخر مرکز خرید پروما به سالن لیزرتگ مراجعه کنید و از این بازی مهیج به همراه همسفران خود لذت ببرید.

گیم سنتر

یکی دیگر از بخش‌های تفریحی مرکز خرید پروما که شما می‌توانید همراه با خانواده خود از آن استفاده نمایید، گیم سنتر پروما است. این بخش نیز در همان طبقه آخر قرار دارد و انواع و اقسام بازی‌های پلی‌استیشن و ایکس‌باکس را شامل می‌شود. شما می‌توانید به روزترین بازی‌های کامپیوتری را در این گیم سنتر تجربه کنید.

مزیت دیگری که این گیم سنتر دارد این است که آقایان و خانم‌ها به صورت همزمان می‌توانند از آن استفاده کرده و در کنار یکدیگر بازی‌های کامپیوتری مختلف را تجربه نمایند.